Wednesday 18 December 2013

#hanya di Radio

Assalamualaikum semua!
angkat tangan macam ahli politik meredah masuk himpunan. pftttt~

bosan2 duduk di rumah masa2 cuti ni,ambil headphone cucuh kat lubang headphone lar kat phone,tekan stesen radio.cari. uwahhh!jumpa jugak siaran Ikim.fm nih. apa nak buat kalau kat KT ni baru ada siaran best2. bukannya tak kenal Ikim.fm cuma tak dapat nak dengar sebab tak ada siaran kat bandar D.
tapi, korang kenal ka Ikim.fm ni?

kenal! oh, kenal.so apa maksud ikim.fm?
*krikkk.krikkkk.kriikkk. bnyi cengkerik cerita doraemon. 
hehe.ni nak bagitahu ikim.fm ialah Institut Kemajuan Islam Malaysia. tapi,best tau.santai2 je. try ar dengar. lagipun,lagu2 y dsiarkan bukan setakat nasyid je tau tapi lagu2 y bsifat kerohanian gitu. haa~
lagipun,kan kalau kita dengar radio ni kan,ehe ada juga dia selang selikan antara hadis,kata2 hikmah/motivasi,ayat al-Quran.
yang paling best kan ada dia ceritakan tentang Rasulullah saw,nabi kita.ada cerita pasal pohon tamar yang menangis kerana rindukan baginda saw,ada cerita pasal sunnah baginda dan banyak lagi. pada masa yang sama kan kita diberi peringatan. yalah,bukan setiap saat kita berselawat kepada baginda saw. sedangkan di akhirat nanti kitalah yang akan memohon syafaat baginda saw sebagai umatnya.
herm, fikir2.

 
maaflah gambar ni aje yang boleh di upload.
 hehe. kira nak promote lar nim yer cik blogger?
hehe. lebih kurang
okey.wassalam.