Monday 12 November 2012

SAYA SUKA TONTON TV !

Assalamualaikum dan salam daripada saya...
Baru-baru ini saya menonton rancangan di tv*.okepp.rancangan yang memang digilai ramai dan mempunyai peminat sendiri.apa lagi kalau bukan Idola Kecil.first2 saya nak minta maaf jika post ini mengundang rasa yang x sepatutnya kepada peminat2 Idola Kecil.tapi saya tetap nak kata yang saya x suka la tgk rcgn tu.zaiem la y semangat nk tengok.saya pelik jugak sbb kuar2 suara Alif Satar kat ruang menonton.pegi tengok rupanya Idola Kecil. 

Pada saya,apa la kelebihan rancangan ni?x boley dnafikan sy pun rasa thibur(kdg2 mnypah jugak!) bila tgk rcgn2 begini.mungkin sebab ibu bapa peserta2 tersebut nak mencungkil bakat anak2 tapi apa salahnya jika anak2 y mpunyai suara y lunak itu dihantar utk mnyertai taranum k tilawah k?lagipun budak2 tsebut baru mcapai usia baligh.patutnya dsemai dgn ajaran islam.ini tidak.terkinja-kinja atas pentas.y perempuan dgn caranya x mnutup aurat.adakah mereka ingin anak2 mereka terkinja-kinja menyanyi daripada membaca talkin atas kubur jika mereka  sudah tiada di dunia nanti?sepatutnya kita memikirkan n mrncg ttg masa hadapan kerana anak2 ialah saham akhirat.jika baek benih y disemai baek la khidupan kita di negeri abadi nanti.klu org2 dewasa y mnyertai rcgn sbegini sy xla berasa terkilan krn mereka mungkin ingin mjdkn mnyanyi sbg sumber pndptn.itu tserah.hal laen da tu.

Bru2 ni juga sy mnonton rcgn Anugerah Skrin di tv*.best je.mmg mhiburkan.tapi sy tcuit juga bila seorang artis ni mnyebut, 

"...nasib baek ini di tv3.boleh juga mcuit-cuit sedikit.jika di al-hijrah nggak bisa mau cuit2 begini..."

Adakah cuit2 di tv3 x berdosa (mksud saya, antr lelaki n pmpuan y ajnabi), tapi berdosa di al-hijrah?masyarakat kita mnerima apa2 y dsuap kpd mrk di televisyen.sampai tiada batasan dalam pakaian n ikhtilat.bila nk pakai tudung pun perlu buat statement, "alhamdulillah,nampaknya saya da sampai seru."

saya nak cakap lebih2 pun segan juga.adakah isu ini isu sensitif?maaf ya jika terguris hati.saya cuma memberi pandangan n apa y sy tfikir.apa2 pun kita y masih hidup teruskan mngumpul bkln k negeri hakiki.sekian.