Wednesday, 5 December 2012

KALAU BUKAN KERANA SMKAKA . . .

~bismillah~
Assalamualaikum wbt,
wahh..akhirnya dapat buka belog setelah mendapat broadband!hahaha. apapun ni nak kongsi sesuatu...

SAVE PALESTIN!!!
ramai yang buat demonstrasi pasal keganasan Israel Laknatullah.hii.sedih betul dengan angka kematian wanita dan kanak-kanak.isyy.kejam!kejaam!!apapun.kutipan derma yang diadakan memang mendapt sambutan.berapa?tak pasti pula masa baca Sinar Harian baru ni.tahniah rakyat Malaysia!haha. ^^



Baru ni adeq2 saya pergi kem di MTT (Maahad Tahfiz wat Tarbiyah) Darul Iman Tok Jiring Terengganu. emm,boleh dikatakan macam sekolah pondok juga la. sepupu saya ada yang bersekolah kat sini.mmg la.da name sekolah swasta.mmg la kemudahan dye ada kekurangan kan.bayaran dye pun mahal juga untuk sekolah kat sini.adeq cite bayaran kem tu sbnrnya kira2 RM100+ je tapi sebab dyorang ada buat naek kete kuda jadi bayaran dye mahal la sikit.hehe.masa pergi untuk hantar-lawat-ambik dyorang mmg nmpk lha kwsn dye x mwh mana mcm sekolah biase.tapi okey jela.haha.surau(atau masjid?) tige tingkat tapi belum siap masa tu.walaupun bukan high-class school tapi nampak lha biah solehah tu.sbb ada lha jugak banat yang berpurdah,kelas hafazan n sebagainya.mmg lha sekolah ni menekankan hafazan al-Quran da nama pun Maahad Tahfiz kan.nak masuk sekolah nipun bukan calang2 mmg kena ada syarat2 nya.jadi, inilah yang membuatkan saya rasa tertarik nak masuk sekolah ni.huhu.

#nilah sekolah tu.maaf gambar x jelas...#

#madrasati baiti-sekolahku rumahku...#
kalau tak difikirkan masak2 mengenai cita2 saya nak jadi doktor-walaupun MTT sediakan aliran tahfiz sains,maksud saya lulusan kaka-dan tahun depan 2013 mmg saya nk masuk sekolah ni.jawatan MPP lagi.sebenarnya mmg x tfikir langsung nk pindah sbb mmg nk stay kat KAKA.pilihan sekolah pun rasa x berkenan.IQT?IMTIAZ?KISAS?bukan pilihan.
huhu.apa nak buat. =="
tape lha.
bukan takdir saya di MTT takdir saya di KAKA kot.
insyaAllah. 

_tata_